De ‘verdwenen’ vlucht MH370

Vandaag de dag kan een modern vliegtuig zoals de Boeing 777 van vlucht MH370, eenvoudigweg niet verdwijnen. Alles wordt constant, in realtime en overal met geavanceerde technologie in het oog gehouden en er zijn veel communicatie-systemen in het vlietuig waarvan sommige ook niet kunnen uitgeschakeld worden. Alleen een scenario van een ‘kaping van op afstand’  kan het verdwijnen van het lijnvliegtuig verklaren.

Rolls Royce & EHM

Rolls Royce, de producent van de vliegtuigmotoren, gebruikt zijn Engine Health Management(EHM) om de exacte toestand en gedrag van de duizenden motoren die het werelwijd in operatie heeft in real time continu op te volgen gedurende de hele tijd dat de motoren in werking zijn. Rolls Royce weet exact wat met vlucht MH 370 gebeurde, omdat ze constant signalen ontvangen met ieder signieficant detail over al hun vliegtuigen waaronder de exacte lokatie, de hoogte, het functioneren van de motoren, manueel of automatische piloot enz. Zolang de motoren draaien worden ze gemonitord. Als er iets verkeerd gaat met de motor landen zij het vliegtuig en onderbreken de vlucht. Dus voor 6 of meer uur moet Rolls Royce de signalen opgevolgd hebben en geweten hebben waar het vliegtuig naartoe ging. De mogelijkheid bestaat evenwel dat het protocol verbiedt dat Rolls Royce deze informatie onthult.

De technologie voor auto-piloot bestaat reeds lang

En sinds de gebeurtenissen van 11 september 2001 zijn nog meer gesofistikeerde systemen in alle vliegtuigen geplaatst om kapingen te vermijden. Wanneer een kaping aan de gang is treedt het systeem in werking en vliegt naar een vliegveld om veilig te landen. Het systeem kan door de piloot zelf vanuit de cockpit aangezet worden of door grondcontrole dwz. vanop de grond, een AWAC-vliegtuig of een schip, door een entiteit die de mogelijkheid en de technologie bezit om het vliegtuig vanop afstand te vliegen. Die technologie is er.

Over de laatste 5 weken hebben verschillende landen data verschaft. Australië zei dat er 2 drijvende objecten ten westen van Perth waren maar wanneer schepen werden uitgestuurd werden ze niet gevonden. Ook Frankrijk zei dat ze 2 voorwerpen gevonden hadden. Zoekvliegtuigen konden ze niet vinden. Een Thaïse sateliet vond 2 voorwerpen die afval bleken te zijn. Daarop volgde Japan dat zei objecten gevonden te hebben, maar deze ware niet van de MH 370. Het Britse Inmarsat zei dat het vliegtuig volgens haar berekeningen gecrasht was in het gebied waar de objecten gelokaliseerd waren maar Boeing zei dat volgens nieuwe berekeningen, met een hogere snelheid en minder hoogte, het vliegtuig zo’n 1 500 km noordwaarts van de vorige geprojecteerde lokatie zou kunnen in zee terecht gekomen zijn.

Kregen al die mensen de opdracht van een hoog militair commando om op al de verkeerde plaatsen te zoeken; een militiar commando dat perfect weet waar het vliegtuig zich bevindt?

Oefeningen

Amerika heeft de meest geavanceerde satelieten ter wereld. Het kan een voorwerp ter grote van een muntstuk detecteren. Het is dan ook vreemd dat het land met de meest gesofistikeerde bewakings technologie stom blijft. Er werden althans geen publieke aankondigingen gedaan.

Wanneer vlucht MH 370 het Vietnamese luchtruim bereikte ging het noordwaarts richting Thaïland waar door de VS geleide militaire oefeningen ‘Cobra Gold’ en ‘Cope Tiger’ gehouden werden. Toeval? Het is in ieder geval vreemd dat de VS het vliegtuig niet traceerden in één van Amerika’s meest gevoelige militaire zones.

Ter herinnering: Op 11 september 2001 waren er in de VS ook 46 militaire oefeningen aan de gang, het grootste National Security Special Event in de VS geschiedenis. Ook op 7 juli 2005 in Londen waren oefeningen georganiseerd met aanslagen op exact dezelfde lokaties en timing als de bomaanslagen. 

Reacties

Marc.Vg
Offline
Last seen: 1 jaar 3 dagen geleden
Samengevoegd: 04/25/2010

Mind The Gap 7/7

This investigative documentary uncovers evidence that points to a high-level cover-up of the 7/7 London Bombings.. Ex-Counter Intelligence Officer David Shayler introduces a Bristol made documentary which challenges the official story of the London bombings.